انتخابات

نخستین مجوز آزمایشگاه ارزیابی محصولات و خدمات پایه هوش مصنوعی در حاشیه نمایشگاه الکامپ به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعطا شد.

مجوز نخستین آزمایشگاه ارزیابی محصولات و خدمات پایه هوش مصنوعی اعطا شد

مراسم اعطای مجوز مرجعیت نخستین آزمایشگاه خدمات پایه هوش مصنوعی کشور در بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور محمد رضوی زاده، رئیس پژوهشگاه فاوا و محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و حامد منکرسی معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات در پاویون دولت هوشمند واقع در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

حامد منکرسی معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات در حاشیه نمایشگاه الکامپ و در آیین اعطای مجوز مرجعیت نخستین آزمایشگاه خدمات پایه هوش مصنوعی در کشور اظهار کرد: دولت سیزدهم تلاش زیادی در حوزه فعالیت هوش مصنوعی انجام داد. ما نیز تلاش کردیم که بتوانیم همگام با این فناوری اقداماتی انجام دهیم.

وی در ادامه گفت: آزمایشگاه هوش مصنوعی که در محل پژوهشگاه ارتباطات برای توسعه هوش مصنوعی راه اندازی شد که در گام اول خدمات پایه و مشخص  استانداردی ارائه می‌کند و گام بزرگی در کشور محسوب می‌شود. این موضوع، نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجه ایران در عرصه فناوری‌های نوین است، که بر اهمیت هوش مصنوعی به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه دیجیتالی کشور تاکید می‌کند.

منکرسی در ادامه گفت: با اعطای این مجوز، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند خدمات پیشرفته‌ای در زمینه هوش مصنوعی ارائه دهد و به عنوان یک مرکز پیشرو در این حوزه، نقش مهمی در توسعه اقتصاد دیجیتال ایفا کند.
 
وی همچنین با اشاره به تاثیر این مجوز بر آینده کشور در حوزه فناوری‌های پیشرفته، بیان کرد: این موفقیت، نتیجه تلاش‌های مستمر و همکاری‌های میان‌بخشی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که انتظار می‌رود با این پیشرفت، ایران بتواند در عرصه بین‌المللی هوش مصنوعی نیز حضوری فعال‌تر داشته باشد. 

معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: آزمایشگاه هوش مصنوعی، امکانات و دستاوردهای مهمی را در اختیار محققان و فعالان حوزه فناوری قرار خواهد داد و در آینده‌ای نزدیک، شاهد نوآوری‌ها و پیشرفت‌های بیشتری در حوزه هوش مصنوعی کشور حواهیم بود در گام اول در این ازمایشگاه خدمات پایه مشخص و استاندارد ارائه می‌دهد و پس از آن ارزیابی و اعتبار سنجی محصولات رتبه بندی آن صورت می‌گیرد.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.